Over de Vereniging

pand historische vereniging wijhe

De Historische Vereniging Wijhe wil de geschiedenis van het dorp en haar kernen Boerhaar, Elshof, Herxen en Marle navorsen en bewaren.
De vereniging wil de geschiedenis en verhalen delen met zoveel mogelijk inwoners en andere belangstellenden.
De Historische Vereniging Wijhe bestaat sinds 1978 en is gevestigd in het pand aan de Langstraat 52 te Wijhe.
Bekijk voor meer informatie en data ook onze activiteitenpagina en de agenda

Lid worden
Dat kost je € 20 per jaar. Dat lidmaatschapsgeld van jou en van de overige leden stelt ons in staat om die geschiedenis te blijven uitzoeken en te bewaren.
Als lid ontvang je drie keer per jaar het verenigingsblad ‘Rondom de Toren’ en kun je gratis deelnemen aan de rondleidingen die worden georganiseerd.

Vrijwilliger worden?

Wil je daarnaast als lid actief meehelpen in bijvoorbeeld een werkgroep of als gastvrouw/-gastheer.
Kom een keer langs in ons gebouw aan Langstraat 52.
Voor vragen of meer informatie kun je altijd langs komen, mailen of bellen.

Informatie en contact
Adres en contactinformatie
Langstraat 52
8131 BD Wijhe
tel.: 0570-521062 (bereikbaar tijdens openingsuren)
E-mail: historischeverenigingwijhe@gmail.com

Wijhe

Historische foto WijheWijhe is een prachtig oud dorp, bekend sinds het jaar 960. In 1960 is uitbundig het 1000-jarig bestaan gevierd. In 2010 bestond Wijhe 1050 jaar.

De buurtschappen van Wijhe zijn zo mogelijk nog ouder. Tongeren bijvoorbeeld werd al genoemd in het jaar 956.
Al met al voldoende reden om via onze vereniging de historie in te duiken. Dat doen wij in verschillende werkgroepen.
De vereniging telt meer dan 600 leden.